MEronG FareLL

Archive for the ‘Uncategorized’ Category

ROS atau PKR…mana yang benar????

In Uncategorized on 20 Mei 2011 at 4:46 AM

Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa Pendaftar Pertubuhan (ROS) bertindak aneh apabila mahu membatalkan pendaftaran parti itu dengan merujuk kepada fasal yang tidak wujud dalam perlembagaan parti.

PUNCA -:

Melanggar Fasal 32.2.1 Perlembagaan PKR apabila memecat keahlian Rajagopal Andaikkalam pada 1 dan 27 April 2009 tanpa terlebih dahulu disoal siasat dan dibicarakan oleh Lembaga Disiplin

FAKTA ATAU AUTA -:

  • Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail berkata, ROS berniat jahat apabila turut merujuk kes dan tarikh yang tidak wujud seperti yang dinyatakan dalam surat tunjuk sebab bertarikh 9 Mei lalu yangditandatangani Pendaftar Pertubuhan, Datuk Abdul Rahman Othman.
  • Penasihat undang2 PKR kata yang Fasa 32.2.1 yang dinyatakan ROS tidak wujud dalamPerlembagaan PKR yang duluskan sendiri oleh ROS
  • Nama sebenar mengikut rekod PKR  adalah Jayagopal Andaikkalam dan bukannya Rajagopal dan tarikh keputusan oleh Majlis Pimpinan Pusat (MPP) untuk memecat Jayagopal adalah pada 24 April 2009 dan bukannya 1 atau 27 April 2009.
  • Persoalan besar bagi PKR adalah bagaimana pihak ROS telah membuat kesimpulan dan berpuashati bahawa PKR telah sengaja telah melanggar satu undang-undang yang tidak wujud dengan fakta yang tidak betul
  •  Jayagopal dipecat kerana beliau melanggar undang-undang parti apabila bertanding dalam PRK Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau tanpa watikah dengan tujuan menentang calon parti sendiri.
  • Pekeliling yang dikeluarkan oleh bekas Setiausaha Agung, Datuk Salahuddin Hashim bertarikh 11 Mac 2009 jelas menyebut bahawa seseorang ahli parti yang mendaftarkan diri sebagai calon atau bertanding dalam mana-mana pilihanraya tanpa watikah daripada parti, akan dipecat dengan serta-merta tanpa merujuk kepada beliau.

tidak paham dengan ROS yang cuba campur tangan dengan hal dalaman dan lebih2 lagi amalan disiplin yang digunakan dan telah ditetapkan sendiri oleh majlis tertinggi PKR secara muktamad yang sama sekali tidak melibatkan ROS.semua parti di malaysia ada hak masing2,ada undang2 masing dan cara kerja tersendiri.ROS sepatutnya tempat rujukan untuk membentuk satu pertubuhan di malaysia bukannya cuba untuk mengugut untuk membatalkan keahlian sesebuah pertubuhan tanpa usul periksa dan fakta yang benar dan sahih,jikalau benar sekalipun perlu memandang dengan lebih dalam undang2 sesebuah parti tersebut……jangan semudah-mudahnya menjatuh hukum…..

 

Advertisements

ce ciTE…….. deBat IpT kiNi

In Uncategorized on 19 Mei 2011 at 9:23 PM

2.20 am/20.5.2011

mood-tidak dapat tidur walaupun esok astro tetap menunggu…

disebabkan kekangan waktu dan kerjaya(kerana sudah bergelar perkerja)…niat dan minat yang selama ini telah terlaksana sepanjang alam menuntut, DEBAT dan PENGUCAPAN AWAM..terpaksa terhenti dan disekat sementara….kerja yang tidak mengira waktu dan masa,acapkali membataskan dan membatalkan niat untuk bersama dalam arena ini sebagai pemerhati dan sebagai mereka yang pernah terlibat secara langsung dalam bidang ini…

.masih lagi mengingati dan mengerti segala selok belok dalam perdebatan walaupun hanya dapat menonton melalui laman youtube…..sesekali terlepas juga berbicara seperti berdebat kerana masih juga berkerja dalam bidang pengucapan awam ini…tetapi mereka di sekeliling tidak mengerti apa itu DEBAT…

detik ini baru sahaja usai menonton video peringkat akhir debat perdana intergriti 2010 di uum sintok (sudah lama berlalu tetapi baru berkesempatan menonton….di antara USIM dan MMU , dua pasukan yang sama hebat dan boleh dikatakan seperti buku bertemu ruas…kedua dua pasukan meletakkan pendebat2 senior yang sememangnya mempunyai nama dalam arena debat ini…umul,ikhwan dan lah dari USIM dan myer,rafiq dan nazwan dari MMU.usul- intergriti politik menjadi penentu undi PRU 13.

kerana lama sudah tidak berdebat….analisa kes sudah tidak berapa lekat dalam kepala…tidak perlu la kiranya disentuh kerana mereka yang lebih arif telahpun menjurikan dan memilih pemenang…cuma ade beberapa perkara yang agak dikagumi dalama perdebatan kali ini……..kiranya penentu debat ini ada seperti ditentukan ikut cara “man 2man”

kiranya,perdana menteri wanita itu telahpun menjalankan tugas dengan cemerlang..agak sukar untuk melihat saudari itu berdebat sebelum ini dan diri sendiri juga tidak pernah berdebat bersama saudari ini..saya kira pendebat wanita kini masih menjunjung sifat asli wanita iaitu lemah lembut tetapi ada kalanya akan menjadi tegas..seteru pertama di meja pembangkang seperti lazimnya juga berjaya berkerja…beberapa perkara yang dikagumi dari dulu lagi melalui celahan yang diberi,nilai bahasa yang digunakan,serta kelancaran berkata.dilihat juga telah banyak bezanya dari awal jumpa ketika berlawan di arau open 2008.

yang kedua di kerajaan juga sama perihalnya…..lancar,sarkastik yang mengena dah pilihan hujah yang tepat membuatnya diangkat di tempat yang benar..kedua di seberang juga harus untuk dikagumi kerana sepertinya yang agak muda di kalangan semua dan tenang untuk sama berjuang..seringkali dilihat pihak haluan kiri ini kiranya sentiasa mengeluarkan produk baru yang berjaya dan sentiasa mencuba untuk diletakkan bersama dalam pasukan utama untuk merasa merjuang dengan abang yang berjaya.yang ketiga di kedua pihak kiranya kelihatan sama kuat untuk ditemukan..sukar untuk dinilai juga sebenarnya…….tetapi kedua suku telah meletakkan pilihan yang tepat untuk menggulung….sebelah pihak kelihatan dominan dengan gaya dan sebelah pihak lagi dominan dengan isi…tapi keduanya agak sengit… kesimpulanya sengit dan hebat…..

terima kasih kepada pemilik video di youtube kerana titipan video itu…(norainimunawar)

akan cuba untuk melihat dan mendapatkan isi di royal2010 dan debat presiden

mood-mahu tidur kerana baru teringat esok perlu berkerja seperti biasa….

ABduL HaDi……..SudaH PASti

In Uncategorized on 18 Mei 2011 at 3:28 AM

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang secara rasmi mengekalkan jawatannya bagi penggal ke lima pada pemilihan parti itu yang akan diadakan awal bulan depan.

yang paling sedih bile DATUK HUSAM MUSA tak layak bertanding sebab pencalonan tak cukup…sape yang nak bertanding perlu dapat sekurang-kurangnya 2 pencalonan….kompem lepas ni PAS bukit bintang jadi anak emas husam.(tak bnyk tweet kot)

tapi aku rase NASHARUDIN MAT ISA (timbalan presiden) macam susah je nak menang kali ni sebab kene rebut ngan 5 orang lagi untuk jawatan timbalan presiden.

Lima yang lain ialah Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak (nak jugak..kes ngan uum dah selesai ke blom???); Husam (kompem pancing undi ngan tweeter kan); Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamad Sabu(ade lagi..udah2 la mad sabu oii); serta dua Naib Presiden iaitu Salahudin Ayub dan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.(tarik diri je…ade mase lagi)

aku rase nasharudin menang lagi tahun ni sebab die ni pemimpin mude yang ade mase depan,pemiikiran die pun liberal ckit….sepatutnya PAS dah perlu beralih angin…naikkan suara orang muda..kurangkan suara orang lama…zaman dah berubah,negara dah maju…parti tak boleh kat tampuk lama lagi..dengar orang muda yang hidup kat zaman skang ni…dulu lain,sekarang dah lain..

yang paling menarik..MY IDOL…  Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin bertanding untuk naib presiden…GOOD LUCK IR…..nizar pun menang gak sebab die ni berpendidikan sikit dari yang lain…huhuhuu

pepun tunngu dan lihat je keputusan nanti………

mULA2 iDOla…..akhiRNya Kene TaLe….

In Uncategorized on 16 Mei 2011 at 6:31 PM

hot story today…

DSAi diarahkan untuk membela diri atas pertuduhan meliwat bekas pembantunya, MSBA (SP1)

SIAPA MBSA(SP1)

– SP1 adalah seorang anak muda yang bekerja dengan DSAI, iaitu idolanya sejak kecil dan DSAI memberikan layanan istimewa kepada SP1

DAKWAAN KPD MBSA(SP1)

 SP1 tidak mempunyai kredibiliti dan dikatakan bukan seorang Muslim yang baik serta datang dari keluarga yang berpecah belah dan seorang pengkhianat.

PENETRASI………& CCTV , ELEMEN BUKTI

APE AKAN JADI??????

 6 hingga 30 Jun depan DITETAPKAN untuk DSAI yang memilih untuk membela diri menerusi keterangan bersumpah berbuat demikian selaku saksi pembelaan pertama.

ATAU INI AKHIRNYA???????

Dipenjara sehingga 20 tahun dan disebat, seperti yang diperuntukkan di bawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan.

FAQ –

paksa tau rela……???

penetrasi boleh berlaku dalam kedua2 keadaan kan..so????(paksa&rela)……….

kita tunggu dan lihat siape yang kena……..

——kembali aktif——–

In Uncategorized on 16 Mei 2011 at 5:40 AM

assalamulaikum wbt—–selamat kembali fahri……..

fahri akan kembali aktif untuk kekal mencari abadi………..

cuma berbeda atmosfera..dari atmosfera menuntut kepada atmosfera mengaplikasi, cuma lain yang dituntut lain yang diaplikasi dan perlu masa untuk menurun semula…ASTRO jadi tempat bertapa……

aku rasa perlu akti semula kerana satu hal ——POLITIK MALAYSIA DAN ANTARABANGSA SEMAKIN KOMPLIKATED—————-

mungkin cuba akan berhijrah kepada dunia baru…iaitu POLITIK !!!!!!!!!!!

diharap semua rakan blogger akan aktif juga…………..

HiDuP KIta MacAM CeRita ARtis…

In Uncategorized on 28 September 2009 at 7:03 PM

– Pernah dimalukan d depan khalayak ramai seperti Taylor swift masa vma09

– Macam2 bnd kena ikut nak masuk tempat orang smp kena berjanji mcm Beyonce nak wat konsert kat malaysia

– Macam2 masalah yang berlaku sebelum sesuatu berlaku macam all american reject kematian salah seorang anggota sebelum Asia tour.

-buat salah,xbuat salah macam dato siti berkaitan isu tudungnya

– bila dah di atas,lupa daratan macam lan exMUH

-dihina ketika bersuara mcm band hujan di jb

– kene usaha untuk dapatkan sesuatu mcm konsert avrill ms bulan ramadhan

– agama tetap perlu dijaga mcm konsert BEP

-BERLAGAK DIVA MCM SYARIFAH AINI……….

MOTIP SANGAT…TAK PAHAM

BuKan AlaSan,taPi…………

In Uncategorized on 25 Jun 2009 at 5:18 AM

untuk pengetahuan sesiapa yang membaca…… aku mugkin sudah tidak bleh handle lagi  dengan segala yang berunsur memerli mahupun sekadar gurauan itu…tapi pada aku ade rasa gak la dalam hati ni…lagi2 setelah aku baca shoutbox kat sebuah laman sesawang tadi…..ini untuk pengetahuan semua la……..

1) pergi ke arau pun atas dasar kepercayaan ma kerana aku begitu minat nak mampos ngan debat…so die bagi dengan syarat belikan die periuk untuk 40 orang makan…..(bersyarat ye…)

2) pulang dari arau die mintak aku berehat sebentar untuk beri tumpuan kat belajar sbb dah masuk final sem…pg genting tu sbb ader percutian famili….bleh bayangkan tak abg aku yang jauh tu bleh dtg untuk famili holiday ni,tapi aku yang kat tepi hidung ni xbleh balik….hehehehehhe (lu pikirla sendiri…)

3) aku pun tak tau la..result makin lama makin turun…..mcm dah kompem xdapat bergraduat dengan kepujian kelas pertama je…sedih woooo

4) sape final year stdnt…mesti wajib kan kene wat thesis…plaksanaanya begini (untuk yang tak taula) …. waktu cuti semester masa final year…die kene wat projek kat side tertentu…tempoh masa nya bgantung kat projek yang dipilih la….mesti kene siap sblum naik cuti yer n lpas naik cuti just untuk analisis n writing je k…..

………dahla tu je la aku nak cakap…bebanyak pun wat sakit hati jer….so sesape pun harap faham k…xsemua benda yang kita nak akan dapat dan xsemua manusia xsama perangai n sifatnya…macam aku ni xbleh stress n takut dengan masa…yang nak pergi bercuti tu….selamat jalan ye…..jangan risau ye …aku tak pg pun (kepada yg xsuke aku pg)…..ader aku kisah (ayt membe aku..hehehehe) yang terakhir,aku mungkin muda dalam kumpulan ini kerana kurang pengalaman dan kejayaan, tapi aku ttp tua dari segi umur dan perangai………………terima kasih semua, selamat tinggal…..assalamualaikum….

 

ikhlas tapi jauh

-fahri-

intergriti……PerTaMa daN TerakHir……

In Uncategorized on 19 Mei 2009 at 1:47 PM

alhamdulillah…setelah hampir 4 hari kami berkampung di UTM…tamatlah sudah Debat Perdana Intergriti 2009…team aku hanya sampai di peringkat suku akhir jer…alhamdulillah….tewas kepada uitm 1 dengan juri 3-2…sedih gak,cam nak nangis….tapi xpela…rezeki aku kat ctu jer…..aku akan berusaha untuk arau 09 ni plak k…..siap ko…thanks 2 my teamate…..amir n amar dan syeby kerana bawa aku HAMPIR KE SITU…..tahniah gak team fara,bad,ida n fizah…..pepun aku enjoy…..wat abg kaloi yg mberi kepercayaan kpd aku untk pform…thanks gak yer…huhuhuh…tapi satu yang aku blajar masa kat UTM ni……..AKU TAU SAPE MEREKA SEMUA SEBENARNYA….lakonan atau realiti….semua menjadi……..tahniah buat semua……aku nk blik jap,mencari ketenangan abadi…….

DoaKaN Aku…….

In Uncategorized on 13 Mei 2009 at 3:26 AM

– untuk intergriti 2009 kat utm nnt……….

– tenangkan hati dan mudah untuk berfikir

– lapangkan dada dan lupakan yang lain sementara

– aku cuba yang terbaik untuk sume..terutama untk teamate…(dauble A)

– aku akan wat yang paling baik supaya impian sume tercapai

– untuk adik2 ku…(FBI)…buat yang terbaik juga…insyallah matlamat korang akan tercapai

…………………………………………………..DOAKAN AKU DAN MEREKA SEMUA……………………………………………………………..

Bye bYe…tokoh pembaharUAN dan InteGriti, WelCome… LegASi RazaK

In Uncategorized on 2 April 2009 at 9:09 PM

pl1

SELAMAT TINGGAL DATO SERI ABDULLAH HJ AHMAD BADWI DAN DATIN SERI JEANNE ABDULLAH

DAN

SELAMAT DATANG DATO SERI NAJIB TUN RAZAK DAN DATIN SERI ROSMAH MANSOR